Vivix Shaklee Atasi Masalah Darah Tinggi

Vivix Shaklee Atasi Masalah Darah Tinggi

Salam sejahtera semua, oklah hari ni nak sambung lagi pasal darah tinggi pulak. Bahaya darah tinggi ni, banyak cerita yang kita dengar pasal darah tinggi, macam silent killer, tetiba je, kena serangan. Jadi nak mantapkan lagi bacaan tekanan darah, supaya tak tinggi, cuba ikut 10 tips yang dicopy paste dari blog orang putih, selamat membaca.

Darah tinggi boleh dirawat, jika kita tahu di mana puncanya, jadi saya akan senaraikan punca-punca darah tinggi, dan disusuli dengan rawatan yang berkesan, dan ini sedikit sebanyak membantu dapat mengurangkan darah tinggi . Sebelum nak bincang tips, kena tahu juga beberapa punca dan faktor berlakunya masalah darah tinggi ini.

DARAH TINGGI ATAU HIPERTENSI

Hipertensi merupakan satu keadaan di mana bacaan tekanan darah melebihi 140/90 meningkat secara berterusan. Seseorang itu diklasifikasikan sebagai penghidap hipertensi setelah ujian ulangan dilakukan beberapa kali. Bagaimanapun, seseorang tidak dikategorikan sebagai penghidap hipertensi jika bacaan tekanan darah yang melebihi paras biasa hanya sekali.

Hipertensi berlaku apabila arteri-arteri atau dinding cabang pembuluh darah halus menjadi keras dan menyukarkan darah melaluinya. Kesannya, tekanan darah meningkat dan menyebabkan jantung terpaksa bekerja lebih kuat. Sekiranya bacaan tekanan darah kekal pada kadar 140/90 atau lebih, ini bermakna anda menghidap hipertensi.

Setiap hari jantung akan berdenyut lebih daripada 100,000 kali. Darah akan dipam dari jantung ke seluruh pembuluh darah setiap kali jantung berdenyut. Di antara degupan jantung, tekanan dalam dalam pembuluh akan menurun. Bacaan tekanan darah direkodkan dalam dua nombor, contohnya 120/80.

Nombor yang pertama, 120, adalah tekanan darah pada dinding pembuluh darah apabila proses degupan jantung berlaku. Ia juga dikenali sebagai sistolik. Manakala, nombor kedua, 80, merupakan tekanan pada pembuluh darah ketika jantung berehat antara degupan jantung. Ia dikenali sebagai diastolik.

 

HIPERTENSI TIDAK MEMILIH JANTINA

Secara purata, dianggarkan satu pertiga penduduk di seluruh dunia menghidap hipertensi. Kajian di Amerika Syarikat (AS), mendapati kekerapan menghidap hipertensi lebih tinggi di kalangan penduduk negara itu, terutama mereka yang berketurunan Afrika dan Caribbean. Menurut Dr. Zaki, sebagai langkah mencegah dan menangani hipertensi lebih berkesan, garis panduan rawatan hipertensi diperkenalkan khusus untuk pengamal perubatan.

Garis panduan praktik klinikal (CGPs) edisi ke-2 ini adalah hasil usaha panel Garis Panduan Rawatan Hipertensi Malaysia, Kementerian Kesihatan, Akademi Perubatan Malaysia dan Persatuan Hipertensi Malaysia. Garis panduan ini diterbitkan untuk menyelaraskan amalan pengamal perubatan di seluruh negara apabila merawat pesakit hipertensi,’ katanya ketika ditemui, baru-baru ini. Pada masa yang sama, orang ramai dinasihatkan mengambil peluang menjalani pemeriksaan tekanan darah setiap kali berjumpa doktor.

Menurut Dr. Zaki, oleh kerana hipertensi adalah pembunuh senyap, pesakit dinasihatkan supaya mematuhi jadual ubat-ubatan yang ditetapkan. Kegagalan pesakit mematuhi jadual rawatan ubat-ubatan yang ditetapkan menyebabkan masalah ini sukar dikawal. Malah, risiko menghidap penyakit kronik seperti serangan jantung, angin ahmar dan kegagalan buah pinggang berfungsi juga tinggi,” katanya. Beliau tidak menafikan, ubat-ubatan antihipertensi yang perlu diambil seumur hidup ini mempunyai kesan sampingan tersendiri.

manfaat vivix shaklee

Cara Mudah Nak Turunkan Darah TINGGI . Keajaiban Resveratrol Dalam VIVIX

Resveratrol dalam vivix membantu menyelesaikan tekanan darah tinggi (hypertension) melalui beberapa mekanisme. Ia menurunkan keradangan sel ke dalam dinding pembuluh darah dan menaikkan kemampuan pembuluh darah tersebut untuk bertindakbalas dengan perubahan dalam tekanan darah. Tambahan lagi, resveratrol sudah dikenalpasti baru-baru ini untuk menurunkan ketegangan pembuluh darah dan otot jantung yang menyebabkan hypertension berlaku. Resveratrol juga bertindak didalam sel otak untuk menaikkan tekanan darah yang disebabkan oleh faktor pemakanan atau hormon.

Macam Mana Vivix Bantu Pesakit Darah Tinggi dan Kolesterol Tinggi ?

Vivix ni supplemen yang merawat punca penyakit. Dia tidak berfungsi seperti ubat darah tinggi yang bertujuan merendahkan tekanan darah. Tekanan darah tinggi berkait rapat dengan kolesterol tinggi. Ia menyumbat dinding arteri dengan lemak lemak tepu. Jadi bentuk arteri menjadi tidak normal dan laluan darah tidak berlaku dengan baik. Bayangkan kita berjalan di laluan yang sempit, perlu menyelit sana sini untuk meloloskan diri.

Kadang kadang perlu pressure diri supaya dapat lalu. Dalam vivix ada Polyganum yang fungsinya khusus untuk pembersihan kolesterol. InsyaAllah bila detoks dan kolesterol dpt disingkirkan, tekanan akan jadi normal dan terkawal. Jadi memang tiada masalah utk peringkat permulaan makan keduanya bersama sama cuma ada cara pengambilannya. Di samping kita jaga pemakanan sbb kolesterol dtg dari makanan.

ayah hasniza vivix

Kisah Pengalaman Ayah Puan Hasniza

Ini bapak saya..Umurnya sudah menjangkau 63 tahun..badannya masih tegap dan fit. walaupun sudah bersara rutin hariannya terlalu sibuk..dilantik menjadi imam surau dan juga muazzin menuntut bapak utk sentiasa sihat dan kuat utk pergi ke surau setiap waktu solat. Di antara waktu solat pula pasti ada saja aktiviti beliau…yg menjadi kegemaran adlh memotong rumput di kawasan masjid…kudratnya kuat mengalahkan kudrat sang muda.

Namun Allah mahu menduga bapak disahkan menghidap penyakitDARAH TINGGI..setiap hari bapak perlu makan ubat darah tinggi utk turunkn BP. Kini bapak amat berhati2 dlm diet sehariannya…gulai kari daging yg menjadi mknan favourite bapak sejak dulu tak boleh lagi dimakan.Seminggu yg lalu kakak menghadiahkan VIVIX pada bapak untuk bantu bapak lebih sihat dan moga-moga tak perlu bergantung pada ubat darah tinggi lagi.

Semalam bapak hubungi aku. Berita gembira yang mampu buat aku tersenyum di bibir dan melompat kegirangan dalam hati. Bacaan tekanan darah bapak 120/80. normal dan bagus. kebiasaannya jika makan ubat darah tggi saja pun xboleh dpt bacaan yg sebaik itu. paling kurang 130/90…bapak kata ni dah jadi mcm darah orang muda ni! Pecah ketawa aku! Alhamdulillah…Kini bapak masih meneruskan makan ubat hospital dan supplemenVIVIX…moga suatu hari ubat darah tinggi bapak boleh dilupakan.

 

Testimonial VIVIX Darah Tinggi

darah tinggi testimonial

 

vivix shaklee

Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini ?

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Penghantaran sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya, Alam Impian, Denai Alam,

Ainul Mustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com

www.wasap.my/60133612717

Leave a Reply

Open chat