Set Gastrik Shaklee

Set Gastrik Shaklee

Gastrik boleh merosakkan lapisan yang melindungi dinding perut kita. Gastrik adalah sakit dibahagian perut yang membuatkan anda tidak selesa. Penyakit ini terdiri daripada 3 jenis iaitu:

Gastritis ringan: Inflamasi (pembengkakan) pada bahagian lapisan perut bersentuhan dengan makanan.
Gastritis berat: Berlaku kecederaan (luka) berpanjangan pada bahagian lapisan perut yang bersentuhan dengan makanan.
Ulser gastrik (peptic ulcer): Merujuk kepada ulser perut. Ulser memberi maksud sejenis luka terbuka. Darah boleh dikesan dalam muntah atau najis.

Vitamin basic untuk gastrik. sangat berkesan cepat redakan gastrik

ESP

Komponen paling penting dalam gastrik iaitu seumber protein yang tinggi untuk pembentukan sel-sel kulit dan dinding usus yang baru untuk meulihkan semula dinding usus yang telah terhakis akibat gastrik. Elakkan pendarahan usus dari berlaku. memelihara ketebalan sel-sel kulit dalaman. Ia juga mempunyai sifat ALKALI yang tinggi yang boleh membantu meneutralkan asid hidrokolik dalam badan. Selain memmperbaiki sel dalaman untuk elak gastrik, ia juga membantu memulihkan sel kulit luaran supaya tampil lebih cantik, berseri.

OSTEMATRIX

Ostematrix mengandungi Magnesium dan Vitamin D yang sangat tinggi dan mudah diserap. Ia berkepentingan dalam meneutralkan asid yang telah menembusi esphagus dalam perut yang menyebabkan pedih ulu hati. ia juga merupakan kalsium yang mudah diserap oleh badan. Kurangnya kalsium menjadi penyebab utama serangan gastrik.

PEPPERMINT-GINGER PLUS

Peppermint-ginger plus ni adalah pudina segar yang juga mengandungi halia yang hanya ditanam secara organik di negara beriklim sejuk. ia berfungsi untuk mengeluarkan angin dalam perut dan mengurangkan asid berlebihan daripada memenuhi ruang dinding perut. Angin inilah yang membuatkan kita sering muntah kalau terkena agstrik yang teruk. Angin terdapat dalam setiap badan individu, cuma kuantitinya samaada banyak atau sedikit berbeza dari seorang ke seorang yang lain. Angin juga kekal di dalam perut kerana tingginya asid di dalam perut kita. Bahaya angin adalah kerana ia boleh menyebabkan gas yang boleh menekan urat saraf. Saraf ini begitu dekat dengan jantung dan paru-paru. Jika tidak dirawati, komplikasi lain yang melibatkan jantung dan paru-paru boleh berlaku dan berlakulah simptom seperti sesak nafas dsb.

Pengalaman Kak Ma, Penderita Gastrik Berbelas Tahun

sape ada gastrik???
ngerikan bila fikir nk puasa ni..
kakma dulu nk masuk puasa je kakma akan gi klinik minta stok ubat putih dan ubat biji nama boscopan rasanya n ubat kunyah putih pink..

ngeri kakma gastrik dulu… lepas berbuka mesti sakit.. ngeri lah kl sakit gastrik kl nk cepat hilang kena lah gi suntik…huhu.. duli selang 3,4 hari sekali kena suntik..huhu..
kalau kira2 berapa dha habis duit tu…coz gi klinik swasta kan..nk cepat sakit sgt mana tahan nk gi gomen dah..lgpun selalu mala.2 baru sakit..huhu.eh nak tahu tk sejak bila kakma kena gastrik.. sejak umur 14 thn….adoi lama giler.. umur 30 thn baru kenal shaklee..huhu

tp Alhamdulillah dah 6 tahun lebih kakma bebas ubat gastrik ni.. syukur sgt..
ini lah set gastrik yg kakma makan.. bukan gastrik je hilang kelebihan lain pun kakma dpt..
so kawan2 yg ada gastrik jgn biarkan… kita kl blh nk puasa happy kan tk nk lah sakit2.. lg2 kita mak2 mana ada masa nk layan sakit…huhu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *