Kenapa Kena Makan Shaklee ? Sebab Zat Tanah Dah Berkurangan !!!

Kenapa Kena Makan Shaklee ? Sebab Zat Tanah Dah Berkurangan !!!

zaman dahulu orang bercucuk tanam dan guna baja pun yang organik dari najis haiwan, sisa makanan mahupun dari daun daun kering tumbuhan sendiri.

Dulu permintaan hasil tanaman rendah. Semua orang ada kebun sayur sendiri, sawah sendiri. Nak makan petik je.

Zaman makin berubah. Ramai yang mula bekerja di sektor sektor kerajaan, swasta. Perubahan hidup juga membuatkan permintaan hasil pertanian makin meningkat.

Kalau dulu ada tanaman yang akan tumbuh membesar setahun sekali tetapi atas permintaan tinggi, terpaksa buat sesuatu untuk mempercepatkan proses pembesaran hasil tanaman dan ditanam 2-3 kali dan mungkin lebih.

Bila kita nak sesuatu cepat besar, matang maka dicipta racun untuk bunuh semua serangga yang ada kala serangga ullat perlu untuk proses semulajadi pembesaran tanaman itu.

Kita mula cipta baja, ubat untuk galakkan pembesarannya.

Bayangkan tanah tanah makin lama makin hilang nutrien. Baru nak recover sihat selepas “beranak” dah kena “mengandung ” lagi.

Pencemaran kilang kilang yang galak menghasilkan product product hasil tanaman demi memenuhi “perut, selera tekak” manusia

“saya dah makan sayur kobis, sawi goreng belacan sekilo lunch tadi ”

” jadi kenapa kenapa perlu makan vitamin pulak ”

pernah tertanya dalam sekilo sayur yang dimakan tadi berapa sebenarnya zat vitamin, mineral yang betul betul aku dapat ?

sekilo sayur mungkin hanya 50% zat sahaja yang kita dapat. 30% dah hapus dek kerana terkena racun serangga, 10% mungkin dah hilang dalam proses penghantaran dari ladang ke pemborong dan dari pemborong ke penjual.. dan 10% dah hapus semasa proses memasak.

best tak kalau sekilo sayur yang kita tanam sendiri, tanpa bahan kimia, tanpa racun serangga kita dapat makan setiap hari. mesti akan dapat 80%-90% zatnya kannn

Mampu makan sekilo sayur setiap hari? 2-3 batang sawi pun belum tentu habis. makan mentah tau..bukan masak lemak pulak

itu la perlunya vitamin. Vitamin ni adalah sekilo sayur yang ditanam sendiri, tanpa bahan kimia, tanpa racun. Kita compress kan sekilo sayur segar dalam bentuk tablet.

Jadi kenapa perlu makan vitamin walaupun dah makan sayur.. ini kerana sayur kebanyakkan sudah banyak hilang zat nutrisinya. sedangkan badan kita perlukan nutrisi yang hilang itu untuk badan kita lawan penyakit.

oleh sebab itu kita perlukan vitamin. Vitamin bantu lengkapkan nutrisi. Pastikan vitamin yang semulajadi la ye. kalau ambil yang sintetik sia sia la usaha nak lengkapkan nutrisi tu.

sayur Shaklee yang BEST adalah Alfalfa.. Makan la 30biji sehari. wow !! dapat rasa perbezaannya.

#tsunamishaklee
#sahabatgua18

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *